26.02.2009

Barbie in India

Nabyłam ostatnio tę pannę na aukcji (razem z kompletem playlinowych dziewczyn), przez moment (mało wyraźne zdjęcia), myślałam, ze kupuję jakąś nieznaną mi lalkę z serii Dolls of the World, ale nie :)




Laleczka wyprodukowana została w Indiach (data patentu 2002, natomiast na pudełku jest podana dokładna data produkcji, więc wiem, że panna pochodzi z grudnia 2004). Poszperałam w sieci, znalazłam sympatyczną stronkę z kolekcją Barbie in India, a dzięki nieocenionej erynnis_tages dowiedziałam cię co nieco o historii indyjskich Barbie. Lalki z tej serii produkowane były od 1993 roku, najpierw przez firmę Leo-Mattel (spółka Mattela i indyjskiej firmy BlowPlast), a od końca lat 90. - samodzielnie przez Mattela. Zainteresowanych szczegółami odsyłam do bloga erynnis_tages.
Oprócz 'podstawowych' laleczek w sari, powstała też przepiękna seria "Expressions of India", przedstawiające lalki w strojach regionalnych, można je podziwiać na wspomnianej już stronie Minx Kelly, ja, niestety, nie mam (jeszcze ;) ani jednej. Lista zakupowa znów powiększyła się o kilka lalek...

Brak komentarzy: