10.09.2010

lalkowe podróże po Polsce

Od jakiegoś czasu zbieram lalki w strojach ludowych z różnych stron świata. Okazuje się, że najtrudniej zdobyć lalkę ... z Polski. Nie chodzi mi o współczesne cepeliowskie lalki... nie jestem w stanie się do nich przekonać, za to poluję na lalki sprzed dwudziestu, trzydziestu lat i starsze. Tamte 'cepelie' miały klimat i były bardzo starannie wykonane.

Ostatnio na Allegro znalazłam taką oto parkę w strojach kurpiowskich:





Lalki wymagają gruntownego czyszczenia, najlepiej byłoby zdjęć im ubranka, uprać, a częściowo pewnie wymienić na nowe. Ponieważ jednak znam mój słomiany zapał do tego typu zabiegów - poprzestałam na razie na wietrzeniu, odkurzeniu i umyciu podstawki. No i rozglądam się za kolejnymi lalkami w polskich strojach ludowych...

Brak komentarzy: