25.03.2011

Muzeum Lalek w Paryżu

Przy okazji wizyty w Paryżu nie mogłam oczywiście ominąć tamtejszego Muzeum Lalek. Od dość dawna śledziłam informacje dotyczące kolekcji i czasowych wystaw na stronie muzeum i bardzo chciałam tam pojechać :-)


Muzeum jest maleńkie, trzy sale na ekspozycję stałą (zdjecia można zobaczyć tutaj: http://www.museedelapoupeeparis.com/per ... ermen.html ), dwie na główną wystawę czasową (do 13 marca była to wystawa Baby Boom - pokazująca francuskie lalki powojenne, od 24.03 - okolicznościowa wystawa z okazji urodzin Kena) oraz jedna salka edukacyjna, w której organizowane sa zajęcia oraz wystawy czasowe (salka nie zawsze jest dostępna, mnie na szczęście udało się zobaczyć wystawę lalek regionalnych produkowanych przez Le Minor: http://www.museedelapoupeeparis.com/tem ... minor.html .

Obok muzeum znajduje się świetnie wyposażony lalkowy sklep (można kupować również on-line) - nowe lalki kolekcjonerskie, sporo antyków, trochę vintage, lalki regionalne, no i różne lalkowe wydawnictwa. Ceny niestety mało atrakcyjne, dlatego poprzestałam na tym, co naprawdę musiałam kupić - książkach dotyczących kolekcji muzeum i kilku pocztówkach.

Muzeum mieści się przy Impasse Berthaud, jest czynne od wtorku do niedzieli w godzinach 10:00 - 18:00 (wejście do ok. 17:30). Nieczynne w święta (warto sprawdzić na stronie)
Wstęp 8 euro.

Sklepik jest czynny od wtorku do soboty w tych samych godzinach, co muzeum, z tym, że w sobotę od 12:30 jest godzinna przerwa).

Dojazd: najbliższa stacja to Rambuteau na linii nr 11, ale równie dobrze można dojechać do Hotel de Ville (linia 1) i zamiast tam przesiadać się na 11tkę - dojść na piechotę. Nie zajmie to więcej niż 10 minut.

Brak komentarzy: