20.02.2011

Lalkowy szpital w Lizbonie

Efekt mojego grudniowego wypadu do Portugalii...
Trafiłam na ten maleńki sklepik przy placu Figueira zupełnie przypadkiem (podobnie jak do wielu innych miejsc, tam po prostu nogi niosą w odpowiednim kierunku).

While walking around Lisbon I have found this lovely, little doll shop.


Historia sklepiku sięga pierwszej połowy XIX wieku, kiedy przed sklepem zielarskim, w pobliżu targu siadywała ponoć panna Carlotta, która robiła szmaciane lalki, ale też potrafiła 'wyleczyć' te przyniesione jej przez dzieci... czy leczenie było tylko magiczne, czy rzeczywiście Carlotta naprawiała zabawki - nie wiem. Dziś Hospital de bonecas to zarówno pracownia naprawy lalek, jak i sklepik.

W środku - przede wszystkim domki i domkowe miniatury, lalki w skali 1:12 oraz portugalskie etno, w kącie za gablotami - malutka pracownia.

Niestety, nie dostałam zgody na zrobienie zdjęć wewnątrz, wiec tylko kilka zdjęć witryny i to, co udało się dojrzeć przez drzwi ;-)

The shop's history starts back in 19th century. An old lady - miss Carlotta - used to sit at the entrance to the herb shop and make cloth dolls. Some say, she could also 'cure' other people's dolls. Was it just magic or did she also repaired toys - I don't know.
Today Hospital de bonecas is both - shop and repair workshop for dolls.

Inside you'll find dollshouses, dollhouse miniatures & dolls, also some portugese ethnic dolls. Behind the shelves - there is the small workshop.

Unfortunately - I was not allowed to take pictures inside the shop, so here are some photos taken from the outside.






3 komentarze:

Ewka pisze...

Ale numer)A ja wczoraj na bloga wrzuciłam zdjęcia z Cintry, z Muzeum Zabawek - odwiedziłas je może teraz?? Bo ja tego sklepu w Lizobnie oczywiście nie widziałam:)

bogna pisze...

Niestety, ja z kolei nie dotarłam do Cintry - będzie na następny raz :-)

Ewka pisze...

Szczerze polecam - przepiekne miasto no i muzeum zabawek....Mmmm:)